zaterdag 16 november 2013

Verzamelde zinnen

Ik had het al eens eerder over verzamelen (=linkje)

Nu verzamel ik ook zinnetjes.

Zinnetjes die ik leuk vind.
Tot tranens toe beroerd door zinnetjes die ik tegenkom in soapies films.
Zinnetjes in tijdschriften.
Zinnetjes van schrijvers, dichters, lezers, acteurs en luisteraars. en nog vele anderen .....
Soms zijn de zinnetjes zelf verzonnen.
Maar de meeste zijn gepikt, een soort van dan.
Geef ik eerlijk toe.
De zelf verzonnen haal je er overigens zo uit.

Mijn verzameling verzamelde zinnetjes is nog niet erg groot.

Hier een kleine greep uit mijn verzamelingetje ....

  • De zin van de dingen is dat men er zin aan geeft.
  • Mensen zonder spijt hebben een héél saai leven.
  • Wandelen is de haast uit je hoofd halen en kijken wat er overblijft.
  • Wanneer je verstoppertje speelt in het bos moet je je gedragen als een boom.
  • Alles komt goed!
  • Niet perfect is ook goed.
  • Spontaniteit is nooit logisch, als je de logica moet zoeken in de spontaniteit dan is die verdwenen.
  • Ja toch? Niet dan!!
  • Zo niet, dan toch!

7 opmerkingen:

  1. Allemaal nietzeggende zinnen haha/ Hoe is het met jullie kleinzoon ?

    gr Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke verzameling, en nog eens eentje die weinig ruimte vraagt.
    Alles mooi in een schriftje.

    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb geen spijt van het ouder worden,
    het is een voorrecht, ontzegt voor velen.
    Nog 1 tje voor je.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En schrijf jij die dan (net als ik) in een leuk boekje op? In mijn geval een moleskine... niet echt leuk, maar met wat knip en plakwerk al snel een leuk boekje!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is niets mis met een moleskine boekje, integendeeI!!
      Ik schrijf idd zinnetjes op in een minischriftje :) Maar jij, jij schrijft geweldig :)

      Verwijderen
  5. O ja, leuk, je komt soms héél mooie zinnen tegen .... niet dat ik er nú spontaan een zou weten;-)

    BeantwoordenVerwijderen