woensdag 18 november 2009

Wandelen met Google Maps.

Zo ben ik van de week even in Nieuw Zeeland geweest.
Kijken waar iemand van lang, lang geleden woont.
Mooi joh!!!

De eerste drie fotootjes geven jullie een rondleiding langs een paar van mijn huisjes waar ik gewoond heb in Haarlem.
Zoals je ziet Inge kon ik het huisje in Overveen best betalen van een ziekenverzorgsterssalarisje.
Was wel groot, maar voor Overveense begrippen klein.
En ik woonde er niet alleen natuurlijk.
Is het eerste fotootje trouwens.

De volgende twee zijn van Haarlem.
De tweede is een pand aan het Spaarne, waar ik op de bovenste etage een kamertje huurde.
Aan de achterkant, met uitzicht op de gevangenis van Haarlem.
Dus niet het mooie uitzicht over het water.
Het was klein, 5x5 meter maar alles zat erop, eraan en erin.

De één na laatste foto is in de Gierstraat, eigenlijk is daar mijn Haarlemse woongeschiedenis begonnen.
Pal in het centrum.
Mijn eerste samenwoonadresje.
Met de vader van mijn kinderen.
Het was een leuke tijd.

De laatste dat is waar ik nu woon.
Met Hans.
In een drukke buurt, in Den Haag.
Veel huizen, veel verschillende soorten mensen.
Maar als je op de laatste foto kijkt, wonen wij aan het eind van dat
laantje paadje.
Ach, we wonen er best.
Heerlijk huis, toch wel, heerlijke tuin en gelukkig.



Zo had ik ook nog wel willen wandelen in Hengelo

waar ik ben geboren.

Of in Alkmaar waar ik opgegroeid ben,

waar mijn kinderen geboren zijn.

Maar dat is door Google Maps nog niet in kaart gebracht.

15 opmerkingen:

  1. Wat 'n poepig huisje in Overveem.
    In zo'n soort huisje woonde ik in de Gorzen, in Schiedam...

    #googlemaps is tof

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh, ik ben helemaal verliefd op dat eerste huisje. Wat een schattig exemplaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat eerste huisje......SCHITTEREND....!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, googlemaps is geweldig, hè?! :-) Mooie plaatjes om te zien, hier, ik ga direct verder klikken! Liefs x MM

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk! ik ga binnenkort ook even wandelen =)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik smelt natuurlijk voor dat éérste huisje ,hélemaal het soort huisje waar ik van hou en gelukkig ook zelf in mag wonen .(al lijkt ons huisje toch net ietsje groter dan jouw huisje .
    Maar dat kun jij beter dan ik beoordelen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. In de herhaling , vorige reactie deed het niet geloof ik .
    het zal je niet verbazen dat ik voor het eerste huisje ga , wat een schatje .Het lijkt me ietsje kleinenr dan het huisje waar ik in woon maar dat kun jij het beste beoordelen denk ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige fotoreeks met huisjes waarin ik wel zou willen wonen: zo mooi en sprookjesachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O wat leuk Aukje!! Ja googlemaps is hartstikke grappig he?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Aukje ik heb je vraag beantwoord op de helpdesk en kun je de tekst van je reacties veranderen,groetjes Joke,mocht het niet lukken,laat het me even weten onder die post,als het je wel lukt,zou ik het ook leuk vinden om te weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk om te zien zo. Waar ik woon is ook nog (lang!!!) niet in kaart gebracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel erg leuk dit, ben helemaal verliefd op dat eerste huisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat eerste huisje is een plaatje...... Knus lijkt me ook.

    Google maps is geweldig leuk, je kunt overal even een kijkje nmen. Nou bijna overal. Heb je google maps streetview al ontdekt ????

    groeten Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Overveen, daar zou ik best willen wonen...

    BeantwoordenVerwijderen