donderdag 5 november 2009

Vijftien keer

Vijftien keer ben ik in mijn leventje verhuisd.
Kan er een adresje naast zitten, eerder een keertje méér als minder.

Van Hengelo (in Hengelo zelf ook een keer verhuisd maar daar weet ik niets van) naar Alkmaar, was vijf jaar toen.
Moest wel, want in Hengelo was toen geen school voor dove of slechthorende kindjes.
Zal 1964 geweest zijn als ik het goed heb.

Daar ben ik opgegroeid.
In Alkmaar.
Best lang gewoond, op mijn 18e verhuisd naar Haarlem voor wonen en werk.
Mocht in Alkmaar bij niemand komen werken.
Was niet geschikt hoorde te slecht vonden ze allemaal.
Maar in Haarlem een leuk baantje gevonden en Auk werd ziekenverzorgster.
Voor héél, héél wat jaartjes.
Binnen Haarlem zeker vijf keer verhuisd.
Overveen zit hier ook nog ergens tussenin.
In die periode zelfs voor een tijdje terug geweest naar Alkmaar, bij mijn ouders.
Toen ik even zonder huisje zat.
Weer terug naar Haarlem, was gewoon een leuke stad .
Uiteindelijk, ja, wéér in Alkmaar terechtgekomen waar ik het wel een tijdje volgehouden heb.
Het is dan 1984.
Mijn kinderen zijn er geboren.

In 1992, Rijswijk!
Ook op vijf adresjes wel gewoond.
Nu, woonachtig in Den Haag.
Ruim tien jaar.
Op hetzelfde adres ツ

14 opmerkingen:

  1. Dat is de moeite.
    Dan nu maar even blijven zitten als het je goed bevalt.
    Op naar een heel goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zoy bijna denken dat je het leuk vindt .. ik ben ook al heel wat keer verhuisd .. 11 x zit ik mij nu te bedenken ..

    Groetjes en fijne avond, Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ikke pas 5 keer en dat is genoeg wat mij betreft.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben jij ook slechthorend? Ik ook namelijk en heb destijds ook op een speciale school gezeten.
    Maar wel een hoop keer verhuisd zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk blogje van je Auk. Ik kom niet verder dan 3 keer verhuizen in mijn hele leventje. Van mijn ouderlijk huis naar ons eerste huisje en toen naar dit huis waar we nu al ruim 10 jaar wonen. Sterker nog, ik ben mijn dorp nooit afgeweest :-)

    groetjes Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  6. overveen? daar is 't mooi wonen man! en dat op een zieknverzorgstersalarisje? ; ) hahaha

    hé ik wist helemaal niet dat je altijd al zo slecht gehoord had, naar ik begrijp nu van geboorte af aan?
    zelf ben ik ook vaak verhuisd. als ik zo ff snel tel kom ik op 9 keer. en de eerste keer was toen ik uit huis ging..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan me zéker niet met je meten , Ik ben getrouwd vanuit het huis in Den Haag waar ik geboren ben ,vandaar naar een zolderetage in een straat om de hoek en vandaar na 5 jaar weer naar een huis op de laan waar ik geboren ben .Na 22 jaar ,toen mijn kinderen de deur uit waren kleiner gaan wonen in het huis waar ik nu al 21 jaar woon en waarschijnlijk blijf ik hier wel zitten tot ik aan 6 plankjes toe ben ! Ik kom dus maar aan drie verhuizingen tot nu toe, ik ben géén partij voor jou ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik hoop dat je daar nu kan blijven wonen want verhuizen (ik kan ervan meespreken, maar niet zoveel keer) is een hele klus!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zooo Auk, dat zijn dus heel wat keren je spullen in en uitpakken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi, je levensverhaal aan de hand van je verhuizingen. Ik hoop dat je nu rust gevonden hebt :) veel liefs en alle goeds, x Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ben blij dat je naar Den Haag bent gekomen!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ben blij dat ik je heb leren kennen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ben blij dat ik je heb leren kennen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Pffff ... ik word al moe als ik het lees ;-) Alhoewel, tot mijn schrik kom ik zelf ook al tot 6x verhuizen ... En dat, terwijl ik er zo'n hekel aan heb hahahaha !

    BeantwoordenVerwijderen