zondag 27 september 2009

Het was goed

Ik wil even terugblikken naar vrijdag 18-09-2009.
Een dag met een lach en een traan.
Wat heeft hij ons nog laten lachen vrijdagochtend.
En niet te vergeten,
zichzelf.
Hij was warm, hij was nooit warm.
Paar rode wangen, en grapjes maken.
Galgenhumor noemde hij het het zelf.
Ik had vrijdagochtend niet kunnen bedenken dat het de laatste keer was dat ik hem zo zou zien.

Naar die vrijdagochtend wil ik even terug.

Papa en mama, hand in hand.
Zegt pap….
‘Annie, achteraf gezien hebben we het zo slecht nog niet gedaan.’
Zegt mam……
‘We hebben het goed gedaan.’
Zegt pap……
‘Dat dacht ik ook.’

Dat was vrijdagochtend.
Vrijdagavond was alles anders!!!

Dag papa

Door mij geschreven en voorgelezen op 24-09-2009

Hieronder een foto van één van de weinige keren dat ik als baby’tje op de foto sta.
Met mijn vader.

14 opmerkingen:

  1. Ja, meis alles kan zomaar anders zijn in even tijd.
    Hoop dat het toch een mooi afscheid is geweest.
    sterkte meis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een prachtig stukje. Gecondoleerd met het verlies van je vader!

    (En dank voor je leuke reactie op mijn blog.)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel mooi stukje. en knap dat je dat voorgelezen hebt. en een mooie foto.
    houd die mooie momenten vast, meis.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je moeder was vast geweldig trots op je dat je zo'n mooie herinnering kon uit spreken op zo'n moeilijk moment !
    Nostalgische kinderwagen , een plaatje om te koesteren om meer dan één reden !
    Hou je haaks !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heftige dagen voor je geweest Aukje, en het zal nog wel moeilijk zijn voor je. Heel mooi omschreven en wat knap dat je het hebt voor kunnen lezen.

    Stil van.....

    cyberhug

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je dat mooi geschreven Aukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gecondoleerd Aukje.

    Ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze hebben het goed gedaan meid. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig ..... en ze hebben het zeker goed gedaan. Heel veel sterkte ....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie herinnering en wat moi om het dan te verwoorden en voor te lezen.
    Gecondoleerd met jullie verlies,

    Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben er even helemaal stil van...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Aukje meid gecondoleerd met je vader hoor en heel veel sterkte ! Ik vind het ontzettend knap dat je zo'n mooie herinnering hebt kunnen voorlezen !

    Kus

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Aangrijpende tekst vergezeld met een leuke oude foto die je wellicht koestert.
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Poos geleden dat ik op je blog ben geweest...
    Gecondoleerd met je vader. Knap dat je dat kon voorlezen..en wat een heerlijk fotootje!

    sterkte Auk..

    BeantwoordenVerwijderen