donderdag 28 mei 2009

Oud en versleten

Als ik oud ben en versleten
en ik voor mijn raampje sta
of in mijn rolstoel neergezeten
nauwelijks weet da'k nog besta

Als ik oud ben en versleten
jou moet vragen wie ik ben
Al jouw liefde ben vergeten
en mijn vrienden niet meer ken

Geef me dan alsjeblief een spuitje of een duwtje door het raam
Ik schrijf vooraf wel een briefje dat het per ongeluk is gegaan

Als ik oud ben en versleten
mijn hersenen al gestorven zijn
maar mijn lijf 't nog niet wil weten
en blijft leven voor de schijn

Als ik oud ben en versleten
enkel mensen werk verschaf
Als ik niet meer alleen kan eten
meer dan een been al in't graf

Geef me dan alsjeblief een spuitje of een duwtje door het raam
Ik schrijf vooraf wel een briefje dat het per ongeluk is gegaan

Ik ben geboren zonder luier en zo wil ik ook graag dood
ik kan nog uren zitten kauwen op een simpel stukje brood
zo blijf ik nog wel bezig maar het hoeft niet meer voor mij
want laat ons eerlijk wezen ja het is al lang voorbij

Ik schrijf vooraf wel een briefje dat het per ongeluk is gegaan

Oud en versleten
Het liedje.

Hans zijn moeder is vanmiddag overleden.
Verwacht, maar toch ook onverwacht.
Zo snel.
Bovenstaand liedje word natuurlijk NIET gedraaid bij de crematie.
Maar vond ik bij toeval voordat ik zelfs maar kon vermoeden dat het al zo snel afgelopen zou zijn.
Was niet eens speciaal op zoek!!
Ik vond het gewoon toevallig,
en een bijzonder liedje.


15 opmerkingen:

  1. Van harte gecondoleerd en veel sterkte de komende dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach meid...wat erg..
    Sterkte voor jou, Hans en de kinderen..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gecondoleerd. En hoe een mens uiteindelijk zijn of haar laatste dagen doorbrengt, er is wel een ouder gestorven. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Aukje, had het al op DSD gezegd maar ik wilde je toch ook op je eigen webstekkie even condoleren en sterkte toewensen voor de komende tijd. Ook al is iemand dan oud, dat wil nog niet zeggen dat je die niet gaat missen!

    Veel sterkte meis, ook voor Hans en de kinderen en iedereen die van je schoonmoeder heeft gehouden.

    Liefs,

    Fieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gecondoleerd met het verlies van (schoon) moeder !
    Het liedje is me uit het hart gegrepen en ik hoop dat de overledene "menswaardig"kon sterven . Voor jullie sterkte en veel warmte in de komende moeilijke dagen .
    lieve groetjes ,Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, gecondoleerd joh .. het liedje is mooi maar eerlijk gezegd lijkt het mij helemaal niets om oud te worden en niets meer te kunnen, verschrikkelijk

    groetjes Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gecondoleerd, en sterkte met het verwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gecondoleerd met het verlies van
    de moeder van Hans..... Heel veel sterkte jullie allemaal....

    Het liedje/gedichtje vind ik wel heel raak en treffend geschreven. Maar idd, niet geschikt voor....

    groeten Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gecondoleerd. Het blijft hoe dan ook altijd moeilijk of het nou verwacht word of niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gecondoleerd Aukje, en al verwacht je het, het blijft altijd onverwacht. Heel veel sterkte voor jullie de komende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Aukje & familie,

    Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met het verlies van jullie (schoon)moeder en oma.

    Het gedicht/lied wat je hebt geplaatst is prachtig en uit mijn hart gegrepen!

    Nogmaals sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je weet me soms toch zo te raken met je blog ..... Maar op een goede manier hoor ;-) Sterkte (maar dat had ik al gezegd) en fijn, dat jullie er toch vrede mee kunnen hebben..... Maar het blijft moeilijk.

    BeantwoordenVerwijderen