donderdag 21 mei 2009

Ik herinner mij...

Dat ik moest vóórzingen tijdens mijn eerste communie....
omdat ik het minst vals zong van alle dove slechthorende kindjes.

Hoe de keuken van mijn oma naar koffie rook en de DE molen die daar hing.

Een potje parfum crème wat ik ooit eens van mijn vader heb gekregen toen ik jong was.
Moest ik op de binnenkant van mijn polsen smeren :)
Waarvan ik nog weet hoe het rook, maar niet weet hoe het heet.
Wel naar gezocht, maar nooit meer gevonden.

De geur van het rubber op de brancard waar we met een paar andere kindjes opzaten toen mijn amandelen verwijderd werden.

Een woonboot in Haarlem, waar ik graag kwam.

Hoe ik van de hoge duikplank werd geduwd door de badmeester in het Zuiderbad in Amsterdam.
Tijdens de zwemles!!

De lollies die ik kreeg van de logopediste als ik goed mijn best had gedaan.

Mijn ouders, die een hoop te stellen hadden met me.
Blij dat ze er nog zijn.

De treinreizen die ik moest maken als zesjarig meisje van Alkmaar naar Amsterdam, en weer terug.
Vijf dagen in de week.

De Hortsikbusjes waarmee ik in al die jaren daarna naar Amsterdam ging.

Dat ik, doordat ik in Amsterdam op school had gezeten, geen echte vriendjes of vriendinnetjes had in onze straat.

Mijn eerste bril en.......
mijn eerste hoorapparaat.


Dit liedje: San Fransisco.....

De geboorte van mijn kinderen, als de dag van gisteren.
Allebei thuis geboren, geweldig!!!

Dankjewel Inge voor het doorgeven van dit 'stokje'.

De oorsprong ligt
hier .


10 opmerkingen:

  1. Leuk al die herinneringen. Maar het Zuiderzee zwembad ?? Die ken ik niet, wel het Zuiderbad :)

    Fijne vrijdag alvast, Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een leuk memory blogje..
    geniet van je lange weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. geweldig liedje. lang geleden. en herinneringen zijn fijn. zelfs die van een ander. ik vind dit weer een heel mooi 'stokje'!

    ps over die badmeester zeg ik niks.
    niks.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hadden vroeger zo'n molen in de keuken hangen. Dat zie je bijna niet meer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een "stokje" is natuurlijk een uitkomst als je even geen inspiratie hebt .
    Wat jammer dat je al van jongs af aan een slecht gehoor hebt ,als ik zie hoeveel ongemakken het meebrengt op oudere leeftijd ,zoals bij Henk , is het zéker een verdrietige zaak voor kinderen ,zéker vroeger .De hoortoestellen waren toen nog veel minder goed dan nu !
    Maar je hebt mooie herinneringen ,leuk om te lezen !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk stokje Auk! Op zo´n manier vertel je toch een heleboel.
    Alles goed verder? Zie dat het bij jou ook wat rustiger is geweest de laatste tijd :)

    Groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hee schitterend Aukje, zo'n herinnerings-blogpost! Jaren geleden ook eens gedaan, maar die is verloren gegaan toen ik een keer heel mijn blog opnieuw wilde maken.

    Momenteel is mijn blog niet zo scrappy, meer andere zaken. Komt wel weer :)

    Groetjes,

    Fieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waardevolle herinneringen om te koesteren

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En de inspiratie is er terug.
    meer dan graag gelezen vol nostalgie!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jammer dat ik van voor dat ik 4 was zo weinig herinner.

    BeantwoordenVerwijderen