donderdag 12 februari 2009

Vroeger

Wij worden echt oud geloof ik ☺.
Hoop ik.
Van de week, ik weet niet meer waar we het precies over hadden,
Hans moest ineens aan een uitspraak van Jeroen denken.
Ik praat over, ongeveer, 9 jaar geleden.
Jeroen kwam regelmátig te laat op school.
Volgens hem kwam dat door het volgende:

"Al die oude mensen op het fietspad, wat doen die lui zo vroeg uit bed, laat ze thuisblijven in hun bed, uitslapen, zijn een gevaar op de weg, wat hebben die lui daar te zoeken zo vroeg?."

En dan op zijn Haags, een beetje,

"Öuwuh mensen moeten lekkeâhr in hun bedjuh blèven leggûh en niet op ut fietspad fietsuh."

Ik hoor het hem nog zeggen.

Maar het is een lief kind!☺



10 opmerkingen:

  1. haha, maar juist die ouwetjes zijn juist gewend om vroeg op te staan.
    Lief mannetje hoor, die Jeroen...!!
    Het beeld zal in de loop der jaren wel bij gesteld zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. LOL!! zit hier te grinniken achter m'n peeceetje. En ik hoop dat jullie samen heeeeeeeeeeel oud mogen worden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar ben je al zó oud dat je óók beter in bed kan blijven liggen?;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In het plat Haags moet dat toch geweldig klinken........

    Ik vroeg een keer aan een meneer de weg in Den Haag, bij een bloemenstalletje. Ik zeg: meneer ik moet naar het thorebevkeplein. en hij antwoord: ik hau ju nie tegeuh hoah...... Ik lag slap.......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahah, dat roep ik ook naar al die, in mijn ogen bejaarden, die om 06.30 al op de weg zitten en dan steevast 100 rijden waar je 120 mag, als ze die 100 al halen. Man, ga een ander vervelen etc etc... haha

    Een hele andere Noeps ben ik achter het stuur.

    Fijne avond, Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahahaha leuk dit soort uitspraken! Ik hoor het zo uit Jeroen's Haagse bekkie komen! :-)
    Voor de rest is het dus helemaal goedgekomen met Jeroen? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ongetwijfeld. en een beetje gelijk heeft 'ie ook wel, vind ik. mocht ik zo oud worden, blijf ik lekker ff leggah nog ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk toch om zo'n jongen dat te horen zeggen!Ik realiseerde me helemaal niet dat je uit Den Haag komt, terwijl ik dat echt wel gelezen heb hier in de rechterkolom. Op de een of andere manier denk ik bij jou altijd aan Overijssel. Maar waarom?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahaha... tja denkbeelden veranderen gelukkig met de jaren...

    En komt hij nu wel op tijd?

    Off-topic: ik ben verhuisd naar een eigen domein!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hai, ja allemaal bij dezelfde http://www.essies.nu

    Ze doet eht leuk én ze heeft vanaf begin maart de grootste scrapwinkel van nederland :)

    Fijn weekend, Elise

    BeantwoordenVerwijderen