woensdag 17 december 2008

Principer armer

Maandagochtend werd ik wakker.
Niet met de geur van brood en honing.
Maar wel een principe armer.
En een hoop geld ook.
Had ineens er helemaal de balen van weer met een kerstboom te moeten lopen sjouwen.
En zo.
Ik wilde echt nooit een nepperd.
Maar hij staat er nu wel.
(Daar gaat mijn principe)
Mooi en vol.
Is wel een echte nepperd moet ik zeggen.
Niet van echt te onderscheiden.
Weinig ruimte meer voor kerstversiering, dus dat zegt genoeg.
Lampjes die er al in zitten.
Was zo'n gevecht elk jaar
..............
wéér.
Maar........

het is een mooie.

17 opmerkingen:

  1. Het kan echt kerst worden dus, en gelukkig weer een zorg minder voor de komende jaren..!!
    Heb er maar veel plezier van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahahaha nooit meer gesjouw met zo'n boom, nooit meer dennenaalde uit de vloerbedekking proberen te krijgen maar ook nooit meer dennegeur in huis! (hier hebben we al jaren een kunstkerstboom en die bevalt ons zeer goed!) Veel kerstplezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Foto ?

    Ja ik wilde ook een nepperd, een jaar geen naalden en troep...helaas mijn ega wilde met zijn verjaardag een ECHTE boom...zucht. mannen, het zijn ook echt kinderen af en toe

    Fijne dag, Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hebben ook een kunstboom en die bevalt prima.... liever dit dan elk jaar al die naalden overal, al ruikt een echte boom wel heel lekker, dat dan weer wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb jaren al een nepperd en ik zou niet anders meer willen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij hebben een échte , wel een piepkleintje hoor maar een nepperd
    moet nog maar 30 jaar wachten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ben ik de enigste met een echte boom in huis??
    Sorry hoor, maar zonder boom geen kerst.
    Twee dagen vóór kerst wordt ie gekocht (noorse gewoonte) en ja...´t is een gesjouw, en ´t is een gevecht met de lampjes...
    Máár.... als ie dan staat, het ruikt heerlijk denneboom in huis en we nemen een glaasje wijn erbij dan is er absoluut niets wat daar aan kan tippen....
    Laat de kerst maar komen!

    Fijne dagen Auk en een gelukkig en gezond nieuwjaar.
    Ben wel vroeg , maar blijf nu even een tijdje weg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. lampjes die er al in zitten? toen je 'm kocht, bedoel je?!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @ Belinda; naalden in vloerbedekking, geen last van :)

    @ Inge; ja, je leest het goed, lampjes die er al in zitten. Héél mooi. En je bergt het ook zo weer op. Was wel een hoop centjes, maar wij wilden een echte nepperd :)

    @ Ellen; Flesje dennengeur?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahahaha, en nu nog een foto van die "echte" nepper......
    Wij hebben ook sinds vorig jaar zo'n ding en ik vind het heerlijk....eindelijk een boom die de ideale vorm heeft, hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook ik heb al jaren een kunstboom,
    alleen de lampjes moeten er elk jaar weer opnieuw in, een rotklus dus.
    Maar verder ben ik er tevreden over heel erg zelfs. Geen naalden, niet naar de verbranding enz.
    Veel plezier met je boom en fijne dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook ik heb al jaren een kunstboom,
    alleen de lampjes moeten er elk jaar weer opnieuw in, een rotklus dus.
    Maar verder ben ik er tevreden over heel erg zelfs. Geen naalden, niet naar de verbranding enz.
    Veel plezier met je boom en fijne dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohhh wow Auk, heerlijk een boom waar de lampjes al inzitten, dat zou verplicht moeten worden!! :P

    Ik kan me helemaal voorstellen dat je voor deze 'luxe' hebt gekozen, groot gelijk, en nu genieten en een foto ;)

    Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. maar het (kerst)gevoel
    van het (om)zagen dan ?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ikheb altijd een echte boom. Er is al zoveel nep in de wereld, dus dit wilik nog echt houden, met de naalden op de grond. dat hoort erbij. Maar de sfeer zal het zelfde blijven of je nu een echte of een nepperd hebt. fijne feestdagen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Of je neemt geen boom, zoals wij...
    snif...
    maar volgend jaar, komt er één, een echte echte...dus met de bijbehorende rommel...precies de reden dat manlief dit jaar geen boom wilde...
    maar kerst is nu alweer voorbij...dus nu op naar de volgende vraag, wel of geen vuurwerk dit jaar...het is wel een maand van moeilijke beslissingen zeg (a smiling smiley)...
    Ik wens Aukje en de bezoekers op haar site een goed en gezond en het liefst ook een gelukkig 2009!!!
    groetjes, assyma

    BeantwoordenVerwijderen