maandag 30 juni 2008

Wolvega

Daar gingen we heen.
Afgelopen vrijdag.
Hadden een trouwerij daar.
De oudste zoon van Hans zijn broer ging trouwen.
Wij bleven een nachtje over.

Nooit van gehoord, Wolvega, maar TOM wist het precies.
De website (klik) van het hotel zag er veelbelovend uit.
Redelijke prijs voor een tweepersoonskamer mèt aparte living.

"Bestemming bereikt"
Vol bewondering verwonderd keken we naar het verpleeg/bejaardenhuis waar we voor stonden.
Ja, er stond ook een bord .............
'Hotel'


.
Binnen werd de receptie geschilderd.
In een rommelig kantoor konden ze onze boeking niet vinden.
Gelukkig had Aukje, ik dus:), de bevestigingsboeking die ze had gekregen per email, uitgedraaid.
Het klopte, uitleg gekregen hoe de sleutel werkt als de receptie gesloten is.
Gewoon via de ingang van het bejaardenhuis naar binnen.

Wij naar de derde etage.
Inderdaad een seniorenwoning omgetoverd tot hotelkamer.
Klein keukentje, hoog toilet, beugels aan de muur, hoge bedden, inclusief krakende incontinentiematrassen.
Zo is het dus om bejaard te zijn.
Klein huisje, alle rust.
Mijn peeceetje die ik op hoge leeftijd nog steeds hoop te hebben, die kan ik daar niet kwijt hoor.
We zijn er nog niet aan toe.
Geluid op de gang, etensluchtjes, maaltijden worden rondgebracht.
Niet bij ons, wij zitten in 'Het Hotel'.

Via de uitgang van het bejaardenhuis gaan we naar het centrum, dat is op loopafstand, best wel fijn.
Volgens de borden, Centrum Oost, Centrum Zuid en Centrum West.
Dat belooft wat.
Het was één lange, maar wel gezellige winkelstraat.
Tussen de middag gesloten, dat wel.
We zijn gaan lunchen.
Leuke lunchroom, lekker gegeten.
Echt waar.
Laten we dat voorop stellen.
Wat wij erg leuk vonden om te zien, in Den Haag zou dat namelijk echt niet kunnen, was dat er een aantal geestelijk gehandicapte mensen werkten.
Het meisje wat ons bediende had duidelijk het Downsyndroom.
Maar het werk was aangepast aan haar persoontje, echt geweldig om te zien.

Na de lunch, winkels waren weer open, de winkelstraat doorgeslenterd.
Nu wil ik toch wel graag van jullie weten.....??
Wel eens een zwangere paspop gezien?

Ik dus nog nooit.
En mooie lingerie hadden ze er ook niet.
Maar goed, wij weer terug naar het "huis".

Kinderen zijn op de hoogte.
Hans en Auk zitten in een bejaardenhuis.
Ik moet er nog niet aan denken!!!!!!
Hoewel Hans het wel naar zijn zin leek te hebben op het balkonnetje :)

9 opmerkingen:

  1. hahaha ik zie jullie al voor me, mopper-de-mopper net zoals èchte oudjes ; )

    en nee, nooit gezien, zo'n paspop ! mss zijn er heul veel zwangeren in wolvega ? omdat het, hahaha, vergrijst ? ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat enig om vast te kunnen testen of zo'n tehuis wat is. Dus nu maar sparen voor die laptop want je meot wel ruimte inleveren dus.
    En vooral zindelijk blijven, ahah

    maar die paspoppen zie je hier ook hoor.En fijn toch dat deze mensen met een beperking ook te werk gesteld kunnen worden, eindelijk opgenomen in onze maatschappij.
    Goed van Wolvega !

    Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me een heel aparte gewaarwording een bejaardenhuis als hotel.
    Die paspop is wel geinig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat waren wel weer heel veel belevenissen voor een dag.
    Maar goed dat jullie al even getest hebben, weet je precies wat je straks niet wil.
    voor vandaag weer een gewone fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha je hebt weer heel wat meegemaakt lees ik . Ja Aukje , in Friesland kun je dat allemaal beleven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het een geweldig idee maar kan me voorstellen als je denkt een hotel te hebben geboekt dat je raar staat te kijken als je wordt ondergebracht in een bejaardentehuis. ;-)
    Leuk ook dat verstandelijk gehandicapten daar te werk zijn gesteld! Zouden ze vaker moeten doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn hemeltje, wat moeten jullie een schik hebben gehad. In een bejaardenhuis..... Krakende matrassen lijkt me ook 3x niks.

    Maar wel een superleuk logverhaal aan overgehouden. Ik lees niets over de trouwerij. Dat viel helemaal in het niet zeker na die mooie hotelovernachting ;-)

    Enne, ja bij H&M staan ook zwangere paspoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat heeft wel iets zo'n zwangere paspop wha wha gewoon omdat het kan

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je verhaal is nóg leuker met de foto's ;-) Enne dat zwembad ? Is een groot woord hoor voor ons poedelbadje :-) Maar het staat wel sjiek, vind je niet ?

    BeantwoordenVerwijderen