vrijdag 25 mei 2007

Mijn oren

Ik ben in het bezit van een paar prachtige oren,
Daar ben ik gewoon mee geboren.
Ze zijn niet te groot, niet te flapperig, niet te klein,
en als brilpootdragers doen ze het fijn.

Ik beschik over adembenemend mooie lellen,
met twee speelse gaatjes voor de meest fraaie bellen.
Twee dotten van oren, ik meen 't: perfect!!
Nooit pijn aan gehad, er heeft er nooit een gelekt.

M'n kop kan met die dingen gewoon niet completer.
Een klein probleempje: ze werken voor geen meter...
Ik weet niet precies wat eraan schort,
maar het feit ligt er: ze horen te kort.

Niet ernstig, ik kan er de honderd mee halen,
en twee apparaten kan ik ook wel betalen.
Maar ik zit nu wel met een enorme frustratie
van 't beperkt zijn in m'n communicatie.

Gesprekken voeren zonder enig verweer,
zonder vragen, zonder antwoord. Wat zei u ook alweer?
Een schaterlach brengen in plaats van een traan.
Fronsende blikken; weer verkeerd verstaan.

Ze is niet goed snik, er zit een draadje los...
Slechthorend verdorie, dan ben je de klos.
'k Heb twee prachtige oren, ze staan me echt geinig,
maar tot mijn groot verdriet horen ze veel en veel te weinig

Aukje

Dit is een gedichtje wat ik ooit eens van iemand heb gekregen.
De schrijfster van dit gedicht is, heb ik gegoogled............
Anne - Nita Wagemaker - Numeijer

Ik heb het dus NIET zelf geschreven....!
Ik heb het enigszins, één regel, aangepast.
In het originele gedicht wordt in één zin gesproken over een kunstgebit.
En dat heb ik (nog) niet.....:)

7 opmerkingen:

  1. Je gedicht zegt het allemaal , heel mooi Aukje en chatten kun je als de beste maar ik kan me voorstellen dat het heel lastig is ja !! Fijn weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aukje,
    ik kreeg gewoon een brok in mijn keel toen ik je gedicht las!

    Wat is het allemaal soms oneerlijk verdeeld hè?!

    XX San

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een prachtig gedicht, echt waar, en het geeft waarschijnlijk heel goed jouw gevoelens weer .... Niet perfect zijn zorgt (soms) voor veel onbegrip !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De één krijgt kippevel en de ander ligt dubbel van je gedicht.......echt weer Aukje!
    Ben nu wel heel benieuwd naar dat gedicht over die kunstklappers voor in je mond.......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aukje,

    een mooi gedicht, het zegt alles wat je voelt! Maar als een ander niet de moeite neemt om voor jou duidelijk(er) te praten, zit er bij hun een draadje los en zeker niet bij jou!

    Carla x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk gedicht Aukje, ik ben nu in mijn hoofd het weer aan het terugvertalen naar een kunstgebit ha ha, geweldig ik lig naast mijn stoel van het lachen.

    En gelukkig heb je op de computer je oren niet nodig.
    En kunnen we kletsen tot we er bij neervallen.

    Je bent geweldig. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. PS bij de reactie van Ingeborg.....
    De reactie insinueert een beetje dat het gedicht gedeeltelijk van eigen hand is, dat is niet zo.
    Ik heb maar twee regels aangepast, meer niet.
    Na mailen met Ingeborg toch besloten deze reactie te plaatsen, want ik vind hem zo leuk.

    Het was Ingeborg overigens allang duidelijk, maar..........:)

    't Zijn prachtige oren die ik bezit,
    ze staan echt geweldig naast m'n valse gebit.

    Dat is waar het originele gedicht mee begint.

    Aukje

    BeantwoordenVerwijderen